Het Nieuwe Werken is een verzamelnaam voor verschillende nieuwe manieren van werken die zijn ontstaan door de mogelijkheden die de informatie- en communicatietechnologie biedt. Tijd en plaats zijn rekbare begrippen geworden. Kenniswerkers kunnen op allerlei plekken werken. En op verschillende plaatsen ter wereld tegelijkertijd aanwezig zijn. Fysiek op de ene, virtueel op de andere. Digitale informatie is overal beschikbaar. Werknemers die werk verrichten dat wel plaatsgebonden is kunnen gebruik maken van de mogelijkheid om hun werkrooster zelf in te vullen. Werknemers zijn daardoor steeds beter in staat zelf hun werktijd in te delen, en in het geval van kennis werkers, te bepalen wáár ze het beste kunnen werken. Met als doel: méér werkplezier, meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid, zelfontplooiing en maximale output. Hieronder zijn de voor- en nadelen puntsgewijs van het nieuwe werken op een rijtje gezet. ( bron : http://www.telewerkforum.nl )
Flexibiliteit
Concentratie en productiviteit door tijdwinst
Betere balans werk-gezin
Minder reistijd
Minder reiskosten
Minder kinderopvang nodig
Lager ziekteverzuim
Insolement, minder spontane ontmoetingen
Grotere kans op stress door onduidelijke afspraken
Vermenging werk/privé
Inrichting werkplek van onvoldoende kwaliteit
Naar aanleiding van een onderzoek naar wat mensen motiveert en démotiveert in werksituaties, kwamen wij tot de ontdekking dat het Lees artikel
Wat is de oorzaak dat mensen zo verschillend zijn? De één kan de hele dag geconcentreerd met iets bezig zijn en de volgende dag en zo jarenlang, terwi Lees artikel
Heb je er wel eens aan gedacht dat er tussen positief en succesvol zijn een samenhang is? Je zult namelijk een positieve levenshouding mo Lees artikel
Je kunt de teamsamenwerking bevorderen door deel te nemen aan een dynamisch event met het team. Dit dynamische event heeft als doel de deelnemers beter bewus Lees artikel
Het opbouwen van een succesvolle carrière als particulier onderzoeker vereist meer Lees artikel
Het voeren van succesvolle zakelijke onderhandelingen en het leiden van productieve zakelijke vergad Lees artikel