Waarom het nieuwe werken voor jou werkt

Het Nieuwe Werken is een verzamelnaam voor verschillende nieuwe manieren van werken die zijn ontstaan door de mogelijkheden die de informatie- en communicatietechnologie biedt. Tijd en plaats zijn rekbare begrippen geworden. Kenniswerkers kunnen op allerlei plekken werken. En op verschillende plaatsen ter wereld tegelijkertijd aanwezig zijn. Fysiek op de ene, virtueel op de andere. Digitale informatie is overal beschikbaar. Werknemers die werk verrichten dat wel plaatsgebonden is kunnen gebruik maken van de mogelijkheid om hun werkrooster zelf in te vullen. Werknemers zijn daardoor steeds beter in staat zelf hun werktijd in te delen, en in het geval van kennis werkers, te bepalen wáár ze het beste kunnen werken. Met als doel: méér werkplezier, meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid, zelfontplooiing en maximale output. Hieronder zijn de voor- en nadelen puntsgewijs van het nieuwe werken op een rijtje gezet. ( bron : http://www.telewerkforum.nl )

Voordelen van het nieuwe werken

Nadelen van het nieuwe werken

Terug naar overzicht

Praktische menskunde

Wat is de oorzaak dat mensen zo verschillend zijn? De één kan de hele dag geconcentreerd met iets bezig zijn en de volgende dag en zo jarenlang, terwi Lees artikel

Duurzame inzetbaarheid

Duurzame inzetbaarheid is een begrip dat de laatste jaren steeds vaker voorkomt. Zeker met de aantrekkende arbeidsmarkt is het voor bedrijven bela Lees artikel

Van extrinsieke motivatie naar intrinsieke motivatie

De motivatie van creativiteit is dat jij vindt dat wat jij maakt goed is. De motivatie van commercieel is: anderen moeten het goed v Lees artikel

Trainingen over zelfkennis

Voor iedere werknemer is zelfkennis een noodzakelijke voorwaarde in deze tijd van snelle veranderingen. Iemand die zichzelf goed kent en weet hoe en waarom hi Lees artikel

Stoppen met roken

Stoppen met roken is vaak een lastige opgave aangezien dit een gewoonte en verslaving is. En ook door stress zul je eerder naar een sigaret grijpen. Het is echter veel Lees artikel

Hoe bereik ik de klant en stel ik deze tevreden?

Naar aanleiding van een onderzoek naar wat mensen motiveert en démotiveert in werksituaties, kwamen wij tot de ontdekking dat het Lees artikel